search
Община Копривщица -> Туризъм -> Екотуризъм -> Маршрути

Покорете средногорския първенец вр. Богдан

Тръгвате по булевард “Х. Н. Палавеев” на юг, заобикаляте мандрата отляво и по черен път, срещу течението на р. Тополница, продължавате в югоизточна посока. След завой наляво стигате до Гацова чешма (малък заслон). Пресичате Крива река и се изкачвате по горска пътека, която води до Плачков кладенец (заслон). Нагоре минавате през вековна букова гора и стигате до върха. Това е резерватът Богдан. В него се намира историческата забележителност Детелинова грамада. Маршрутът продължава към в. Богдан – средногорския първенец (1604 м), включен в 100-те национални туристически обекта. Вървейки в същата посока, стигате до местност, от която се открива неповторима гледка към Стара планина (в. Ботев и в. Вежен), Рила, Пирин и Витоша, както и към Тракийското поле. Оттук за един час може да стигнете до хижите Средногорец и Чивира. След завой наляво заобикаляте целия резерват и стигате отново до Плачков кладенец. По обратния път се връщате в Копривщица.